Навчаючись, сама вчусь...


    Традиційні педагогічні засоби навчання дедалі частіше не спрацьовують. Тому прагнення вчителя вдосконалювати та покращувати ефективність сучасного уроку є закономірною.

     На мій погляд, саме особистісно орієнтоване навчання і дає таку можливість.

    Не один рік працюю над створенням оптимальної моделі сучасного уроку географії у світлі особистісно орієнтованого навчання.

  Щоб бути суб’єктом навчальної діяльності учень повинен оволодіти основними її етапами: Орієнтація – Визначення мети – Проектування – Організація – Реалізація – Контроль – Корекція – Оцінка. Тренінг оволодіння учнями структурною діяльністю має відбуватися на кожному уроці. Основними «вузлами» технології особистісно орієнтованого уроку є такі:

1.     Етап орієнтації
2.     Етап покладання мети
3.     Етап проектування
4.     Етап організації виконання плану діяльності
5.     Етап контрольно-оцінювальний
       
  Методи і заходи реалізації: актуалізація, проблематизація, інтрига, ігрова ситуація, формування пізнавального інтересу.

    Вважаю, що 1 – 3 етапи особистісно орієнтованого уроку мають надзвичайно важливе значення для проведення саме ефективного уроку, бо внутрішня мотивація учня на здобуття знань спонукає його до активної діяльності.

   Так, для більшого зацікавлення матеріалом, який вивчається, використовую прийом педагогічної техніки:

1. Приваблива мета (перед учнями постає проста, зрозуміла і приваблива мета, яка стає для нього особистісно-вагомою метою, і він залучається до запланованої вчителем навчальної діяльності);

2. Подив (учитель знаходить такий кут зору на навчальний матеріал, за якого навіть повсякденне стає дивовижним).

  Протягом кількох років на етапах "цілепокладання" та "проектування" використовую народознавчий матеріал: народні мудрості, прислів’я, загадки, скарбниці культур, а також складаю географічні казки або фантастичні історії, які подобаються дітям, концентрують їхню увагу, настроюють на подальшу діяльність, а головне – сприяють стійкій мотивації навчальної діяльності.

   Мотивація – винятково важливий компонент не лише навчання, але  й будь-якої людської діяльності. Без належної мотивації не працюватиме жодна технологія.

Комментариев нет:

Отправить комментарий